Súgó - Keresés - Felhasználók - Naptár
Teljes verzió: 2011-es Technikai Szabályok
F1világ Fórum > F1világ > F1 Aktuális
Kimo
Először is, azért akartam új topicot neki, mert ezek részben találgatások lesznek (legalábbis én így érzem), az F1TECH topicba meg inkább az idei dolgok menjenek.

---------------------------------------
2010:
- Nincs Tankolás
- Autók minimum súlya 620 kg

Hirtelen ennyi jut eszembe, aki tud valamit az vésse már fel ide smile.gif
Pepperoni
IDÉZET(Kimo @ Aug 23 2009, 09:34) *
Először is, azért akartam új topicot neki, mert ezek részben találgatások lesznek (legalábbis én így érzem), az F1TECH topicba meg inkább az idei dolgok menjenek.

---------------------------------------
2010:
- Nincs Tankolás
- Autók minimum súlya 620 kg

Hirtelen ennyi jut eszembe, aki tud valamit az vésse már fel ide smile.gif


- keskenyebb első kerekek.
hunnylander
IDÉZET(Kimo @ Aug 23 2009, 09:34) *
Először is, azért akartam új topicot neki, mert ezek részben találgatások lesznek (legalábbis én így érzem), az F1TECH topicba meg inkább az idei dolgok menjenek.

---------------------------------------
2010:
- Nincs Tankolás
- Autók minimum súlya 620 kg

Hirtelen ennyi jut eszembe, aki tud valamit az vésse már fel ide smile.gif


Csak a KERS használata kérdéses, de az se a szabálykönyv szerint. http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news...821211013.shtml

Elméletben már mindent tudunk néhány napja:

http://www.fia.com/en-GB/sport/regulations...ampionship.aspx

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/1...20-%20CLEAN.pdf
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/3...20-%20CLEAN.pdf
Effegy
IDÉZET(Pepperoni @ Aug 23 2009, 08:46) *
- keskenyebb első kerekek.

Hát az gyönyörű lesz..... dry.gif
hunnylander
IDÉZET(Effegy @ Aug 23 2009, 11:43) *
Hát az gyönyörű lesz..... dry.gif


Hát még ha értenéd is, hogy mennyire szükséges volt ez a módosítás és a jelenlegi futófelület arányok a dilettánsan elrontottak. Okosodj már Janikám!
Effegy
IDÉZET(hunnylander @ Aug 23 2009, 11:09) *
Hát még ha értenéd is, hogy mennyire szükséges volt ez a módosítás és a jelenlegi futófelület arányok a dilettánsan elrontottak. Okosodj már Janikám!

Bazd, én csak azt mondtam, hogy ocsmányabb lesz így kinézetre, nem mondtam, hogy nem hasznos. Fasza vagy .... blink.gif
hunnylander
IDÉZET(Effegy @ Aug 23 2009, 12:17) *
Bazd, én csak azt mondtam, hogy ocsmányabb lesz így kinézetre, nem mondtam, hogy nem hasznos. Fasza vagy .... blink.gif


Nem lesz az, és az is lehet, hogy csak a futófelülettel keskenyítenek, az abroncs szélessége marad. 25 mm-es csökkentésről van szó.

Nem igaz, hogy nem láttál régebbi autókat.



És nekem ne 'bazd'-oljál. Kultúráltabban is csipkelődhetsz, ha valami nem tetszik.
Pepperoni
IDÉZET(hunnylander @ Aug 23 2009, 12:34) *
Nem lesz az, és az is lehet, hogy csak a futófelülettel keskenyítenek, az abroncs szélessége marad.

Nem igaz, hogy nem láttál régebbi autókat.



Egyébként anno, amikor bejöttek a bordázott gumik miért nem azt csinálták, hogy csökkentették a gumik szélességét? Ugyanazt érték volna el vele. Csak legalább slickek lettek volna.
hunnylander
IDÉZET(Pepperoni @ Aug 23 2009, 12:36) *
Egyébként anno, amikor bejöttek a bordázott gumik miért nem azt csinálták, hogy csökkentették a gumik szélességét? Ugyanazt érték volna el vele. Csak legalább slickek lettek volna.


Vagy már akkor is az aerot kellett volna nyírbálni, illetve a meghajtást gazdaságosabbra előírni. Már több, mint 10 éve rossz irányba mentek a sebességvisszafogó szabályokkal (ami időről időre szükséges). Egyébként a kanyarsebesség csökkentése volt a cél a bordázott abroncsokkal.

Az idei év szabályainak fixálásakor megfeledkeztek arról, hogy az első abroncs szélessége a bordázotthoz lett kalibrálva, és a slickek visszatérésével arányában nagyobb futófelületnövekedést kaptak az első abroncsok. A lehető legrosszabbkor, amikor a KERS miatt mégnagyobb gubanc az ideális súlyelosztás elérése.
Pepperoni
IDÉZET(hunnylander @ Aug 23 2009, 12:47) *
Vagy már akkor is az aerot kellett volna nyírbálni, illetve a meghajtást gazdaságosabbra előírni. Már több, mint 10 éve rossz irányba mentek a sebességvisszafogó szabályokkal (ami időről időre szükséges). Egyébként a kanyarsebesség csökkentése volt a cél a bordázott abroncsokkal.

Az idei év szabályainak fixálásakor megfeledkeztek arról, hogy az első abroncs szélessége a bordázotthoz lett kalibrálva, és a slickek visszatérésével arányában nagyobb futófelületnövekedést kaptak az első abroncsok. A lehető legrosszabbkor, amikor a KERS miatt mégnagyobb gubanc az ideális súlyelosztás elérése.


Csak én olyan elméletet hallottam, hogy nem önmagában a futófelület nagyobbsága miatt tapad jobban egy gumi, hanem attól, hogy puhább gumi bírja ugyanazt a terhelést, mint a keskenyebb gumin a keményebb. Leevezették és fizikailag nem volt benne hiba, ezért elhittem, de kétségeim továbbra is vannak. Tehát, ha nem bordázottan oldják meg, hanem lecsökkentik a slick gumikat a bordázott gumi tapadófelületére ugyanazt érték volna el?
forza
IDÉZET(hunnylander @ Aug 23 2009, 11:09) *
Hát még ha értenéd is, hogy mennyire szükséges volt ez a módosítás és a jelenlegi futófelület arányok a dilettánsan elrontottak. Okosodj már Janikám!


Ba*meg, napi 10! laugh.gif
traktoroska
ez nem szabály de 26 autó lessz majd
traktoroska
remélem a box utca nyitását zárását is szabályozzák a safety car esetében.
Kojima
IDÉZET(traktoroska @ Aug 23 2009, 12:45) *
ez nem szabály de 26 autó lessz majd



MTZ barát, akkor mi a rossebb hanem szabály!?
Effegy
IDÉZET(Kojima @ Aug 23 2009, 12:50) *
MTZ barát, akkor mi a rossebb hanem szabály!?

laugh.gif laugh.gif
Döntés. biggrin.gif
traktoroska
ezt a motorosdit is elkéne törölni mert csak 8-at használhatnak. imént füstölt el vettel
joe/röncis
IDÉZET(Effegy @ Aug 23 2009, 11:43) *
Hát az gyönyörű lesz..... dry.gif


régebben is keskenyebb volt,(nem azért lesz olyan me az pl. jobban tetszik úgy nekik) nincs ezzel semmi gond
joe/röncis
IDÉZET(traktoroska @ Aug 23 2009, 02:48) *
ezt a motorosdit is elkéne törölni mert csak 8-at használhatnak. imént füstölt el vettel


a gyártók így is 5re szeretnék csökkenteni, persze a Cosworthnak ez nem tetszik
Pepperoni
IDÉZET(joe/röncis @ Aug 23 2009, 10:08) *
a gyártók így is 5re szeretnék csökkenteni, persze a Cosworthnak ez nem tetszik


ÍMer 18k-n baszott sokat megy egy motor. Egyébként szvsz. a RB valami új fejlesztése sült el balul. És tippre a hűtés nem lett megfelelő. A motornak eddig sem volt baja.
Zoli
IDÉZET(Pepperoni @ Aug 24 2009, 09:04) *
ÍMer 18k-n baszott sokat megy egy motor. Egyébként szvsz. a RB valami új fejlesztése sült el balul. És tippre a hűtés nem lett megfelelő. A motornak eddig sem volt baja.

Ez látszik a Renault csapaton. Ha jól emlékszem még semmilyen meghibásodás nem volt.
Thibczy
IDÉZET(Zoli @ Aug 24 2009, 09:19) *
Ez látszik a Renault csapaton. Ha jól emlékszem még semmilyen meghibásodás nem volt.


Igen. Alonak és Grozsinak is van 2-2 friss motorja a hátralevő 4 versenyre.
Kimo
Kérem eme nagysikerű topicomat módositani 2011esre! smile.gif
Mochok85
IDÉZET(Kimo @ Nov 22 2010, 09:12) *
Kérem eme nagysikerű topicomat módositani 2011esre! smile.gif

Azt is meg hát Hunny írhatna egy átfogó beszédet is hogy a kocsi orrától a seggéig mi fog változni! Ki KERS-e lesz, ezuttal mekkora erőt szabad hogy kifejtsen hány mp-ig, hátsó szárny valóban álítható lesz e vagy dobni fogják az ötletet, F Duct, DDD megy e a kukába meg ilyesmik...
Előre is köszönjük! (végülis nem kérés hanem elvárás biggrin.gif )
szentmukucs
Jól sejtem, hogy ha még keskenyebbek lesznek az első pár gumik, az Schumacher-nek nem a legjobb hír?
(csakhogy mert állítólag márt az idei sem feküdt neki)
Pepperoni
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 22 2010, 05:24) *
Jól sejtem, hogy ha még keskenyebbek lesznek az első pár gumik, az Schumacher-nek nem a legjobb hír?
(csakhogy mert állítólag márt az idei sem feküdt neki)


Ilyenről nem hallottam.
szentmukucs
IDÉZET(Pepperoni @ Nov 22 2010, 05:58) *
Ilyenről nem hallottam.


Év közben ezzel volt problémája, hogy nem tud a keskeny abroncsokra átállni. Amikor ő top-on volt, akkor igen, egyforma méretű gumik voltak elől-hátul és azokon nagyon ment neki.
hunnylander
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 22 2010, 05:24) *
Jól sejtem, hogy ha még keskenyebbek lesznek az első pár gumik, az Schumacher-nek nem a legjobb hír?
(csakhogy mert állítólag márt az idei sem feküdt neki)

De nem lesznek keskenyebbek se az első, se a hátsó abroncsok.

Egyébként meg Schumi versenyzett ennél keskenyebb első abroncsokkal is, emlékeim szerint, a pályája elején.
hunnylander
IDÉZET(Mochok85 @ Nov 22 2010, 12:43) *
Azt is meg hát Hunny írhatna egy átfogó beszédet is hogy a kocsi orrától a seggéig mi fog változni! Ki KERS-e lesz, ezuttal mekkora erőt szabad hogy kifejtsen hány mp-ig, hátsó szárny valóban álítható lesz e vagy dobni fogják az ötletet, F Duct, DDD megy e a kukába meg ilyesmik...
Előre is köszönjük! (végülis nem kérés hanem elvárás biggrin.gif )

Mi változik 2011-re?
szentmukucs
IDÉZET(hunnylander @ Nov 23 2010, 04:25) *


Jó írás!
Mondom hogy a Meki előnyben lesz a KERS miatt, ők már a második generációs rendszert fejlesztik.
Állítható hátsó szárny - remélem nagyobb/több hatással lesz az autó aero-jára mint az első légterelőknél, amit nem is használtak sokan az értelmetlensége miatt. Legalábbis a RB nem használta. Ha már Newey, kíváncsi leszek a nememeletes diffuzorok és hatására a RB-ra, és hogy hogyan viselkedik majd az "új" EBD-jük. Lehet h csak jövőre derül ki a Red Bull-ok idei titka deduktív módon?? smile.gif

forza
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 24 2010, 01:06) *
Jó írás!
Mondom hogy a Meki előnyben lesz a KERS miatt, ők már a második generációs rendszert fejlesztik.
Állítható hátsó szárny - remélem nagyobb/több hatással lesz az autó aero-jára mint az első légterelőknél, amit nem is használtak sokan az értelmetlensége miatt. Legalábbis a RB nem használta. Ha már Newey, kíváncsi leszek a nememeletes diffuzorok és hatására a RB-ra, és hogy hogyan viselkedik majd az "új" EBD-jük. Lehet h csak jövőre derül ki a Red Bull-ok idei titka deduktív módon?? smile.gif


Ha láttad 2009-et, akkor tudod azt is, hogy DD nélkül is már képes volt a Brawn tempójára a Red Bull némely alkalommal, amint pedig DD-jük is lett, már egyértelműen jobbak is voltak. Őszintén szólva nem hiszem, hogy túlságosan visszaesnének. Ha mégis, az nem az EBD miatt lesz meg a DD betiltása miatt, hanem az új gumik miatt tudom csak maximum elképzelni.
Zava
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 24 2010, 01:06) *
Jó írás!
Mondom hogy a Meki előnyben lesz a KERS miatt, ők már a második generációs rendszert fejlesztik.
Állítható hátsó szárny - remélem nagyobb/több hatással lesz az autó aero-jára mint az első légterelőknél, amit nem is használtak sokan az értelmetlensége miatt. Legalábbis a RB nem használta. Ha már Newey, kíváncsi leszek a nememeletes diffuzorok és hatására a RB-ra, és hogy hogyan viselkedik majd az "új" EBD-jük. Lehet h csak jövőre derül ki a Red Bull-ok idei titka deduktív módon?? smile.gif

ha már előjött a kers-mclaren előny, a szimpla diffúzorok visszahozásában a RBnek lesz majd egy kis előnye. 1, 2009ben messze a leggyorsabb szimpla diffúzoros autót dobták össze, ami pár futamon még a DDs autókkal is felvette a versenyt 2, idén is (hunny írásából) a red bullnak nem a DD diffúzorja volt idén nagyon durva, hanem annak a 'meghajtása', kihasználtsága, talán emiatt is kevésbé érinti majd őket a diffúzor leegyszerűsítése.
Zava
IDÉZET(forza @ Nov 24 2010, 01:10) *
Ha láttad 2009-et, akkor tudod azt is, hogy DD nélkül is már képes volt a Brawn tempójára a Red Bull némely alkalommal, amint pedig DD-jük is lett, már egyértelműen jobbak is voltak. Őszintén szólva nem hiszem, hogy túlságosan visszaesnének. Ha mégis, az nem az EBD miatt lesz meg a DD betiltása miatt, hanem az új gumik miatt tudom csak maximum elképzelni.

a szimpla diffúzor visszahozásával a red bull szerintem egyértelműen jól jár, ami miatt aggódom, az a 2009ben a renault által gyorsan elvetett KERS, illetve hogy nem biztos, hogy álltak az utóbbi időben olyan szinten pénzügyileg, hogy tudták rendesen fejleszteni a rendszert.
Mochok85
IDÉZET(hunnylander @ Nov 23 2010, 04:25) *

Kösz! wink.gif
szentmukucs
IDÉZET(forza @ Nov 24 2010, 01:10) *
Ha láttad 2009-et, akkor tudod azt is, hogy DD nélkül is már képes volt a Brawn tempójára a Red Bull némely alkalommal, amint pedig DD-jük is lett, már egyértelműen jobbak is voltak. Őszintén szólva nem hiszem, hogy túlságosan visszaesnének. Ha mégis, az nem az EBD miatt lesz meg a DD betiltása miatt, hanem az új gumik miatt tudom csak maximum elképzelni.


IDÉZET(Zava @ Nov 24 2010, 01:12) *
ha már előjött a kers-mclaren előny, a szimpla diffúzorok visszahozásában a RBnek lesz majd egy kis előnye. 1, 2009ben messze a leggyorsabb szimpla diffúzoros autót dobták össze, ami pár futamon még a DDs autókkal is felvette a versenyt 2, idén is (hunny írásából) a red bullnak nem a DD diffúzorja volt idén nagyon durva, hanem annak a 'meghajtása', kihasználtsága, talán emiatt is kevésbé érinti majd őket a diffúzor leegyszerűsítése.


Lassan kezd érdekessé válni ez a Newey-autó. Lehet, hogy a trükk nem a DD-ban, az EBD-ben, hanem a vonórudas klasszik felfüggesztésben keresendő? Merthogy a flexibilitásban sem talált senki olyan különlegeset (mondjuk én meg vagyok győződve, hogy az az autó csavarodik, oldalirányban is, de mindegy). Vagy a a padlólemezben... Egyszerűen nem tudom, és egzakt választ nem is adott a flexi botrányt követően senki sem, még a nagycsapatok mérnökségei sem. Lehet, hogy Hunnylander-t kellene megkérdezni... smile.gif Egyébként igen, Hunny, szerinted összegezve az idei teljesítményeket, mi a halál faszától volt ilyen gyors a RB? Az időmérőt tudjuk, utolsó körön Turbo Boost bekapcsol... OK, Michael... és kész. De versenyen? Baszki, még Monzában és Spa-ban is tartották a tempót! Durva egy gép!
hunnylander
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 24 2010, 08:21) *
Lassan kezd érdekessé válni ez a Newey-autó. Lehet, hogy a trükk nem a DD-ban, az EBD-ben, hanem a vonórudas klasszik felfüggesztésben keresendő? Merthogy a flexibilitásban sem talált senki olyan különlegeset (mondjuk én meg vagyok győződve, hogy az az autó csavarodik, oldalirányban is, de mindegy). Vagy a a padlólemezben... Egyszerűen nem tudom, és egzakt választ nem is adott a flexi botrányt követően senki sem, még a nagycsapatok mérnökségei sem. Lehet, hogy Hunnylander-t kellene megkérdezni... smile.gif Egyébként igen, Hunny, szerinted összegezve az idei teljesítményeket, mi a halál faszától volt ilyen gyors a RB? Az időmérőt tudjuk, utolsó körön Turbo Boost bekapcsol... OK, Michael... és kész. De versenyen? Baszki, még Monzában és Spa-ban is tartották a tempót! Durva egy gép!

A rugalmasabb szárnyak nagyon kedvező aerodinamikai hatásúak. Több tizedes profit. Jövőre a többi nagy csapat is hajlongani fog, biztosra vehetet. Kivéve ha az FIA bevezet egy olyan kombinált terheléses tesztet, ami miatt a Red Bullnak is meg kell merevednie.

Aztán ott van a Monzától szigorított splitter.

De ezektől függetlenül is az RB6 egy nagyon harmonikus, jól eltalált, jól kihegyezett ideális koncepció volt. Fényeztem is eleget: http://hunnylander.wordpress.com/2010/05/09/az-rb6-titka/

Pepperoni
IDÉZET(hunnylander @ Nov 24 2010, 10:07) *
A rugalmasabb szárnyak nagyon kedvező aerodinamikai hatásúak. Több tizedes profit. Jövőre a többi nagy csapat is hajlongani fog, biztosra vehetet. Kivéve ha az FIA bevezet egy olyan kombinált terheléses tesztet, ami miatt a Red Bullnak is meg kell merevednie.

Aztán ott van a Monzától szigorított splitter.

De ezektől függetlenül is az RB6 egy nagyon harmonikus, jól eltalált, jól kihegyezett ideális koncepció volt. Fényeztem is eleget: http://hunnylander.wordpress.com/2010/05/09/az-rb6-titka/

Schuminak az is kedvezhet, hogy nem lesz dupla diffúzor, ergo. kisebb lesz a hátsó leszorító erő. Már ez egymaga is kedvező az ő vezetési stílusát nézve. De egy dupla diffúzoros autót is ki lehet úgy alakítani, hogy számára kedvezőbb legyen.
szentmukucs
IDÉZET(hunnylander @ Nov 24 2010, 10:07) *
A rugalmasabb szárnyak nagyon kedvező aerodinamikai hatásúak. Több tizedes profit. Jövőre a többi nagy csapat is hajlongani fog, biztosra vehetet. Kivéve ha az FIA bevezet egy olyan kombinált terheléses tesztet, ami miatt a Red Bullnak is meg kell merevednie.

Aztán ott van a Monzától szigorított splitter.

De ezektől függetlenül is az RB6 egy nagyon harmonikus, jól eltalált, jól kihegyezett ideális koncepció volt. Fényeztem is eleget: http://hunnylander.wordpress.com/2010/05/09/az-rb6-titka/


Néhány észrevételként megjegyezném, hogy FIA mérések után - én úgy vettem észre, hogy - a Red Bull szárnyak annyira nem lifegtek. De biztosan, valóban nagy előny a flexibilitás, jó volna egyébként idejekorán meghozni erről egy VALÓS, egzakt mérési metodikát, ami a vélhető top speed alatt nehézkedést is méricskéli, és lineáris vagy exp. a hajlékonyság mértéke, tök mindegy, de kiskapuzni ne lehessen. De igen, valszeg igazad van az írásban, a dolog lelke az aero, és a tervezés tökéletessége.

Amihez hozzátartozik ugyanakkor, hogy amit írsz is a cikkben, hogy a RB6 egy már csiszolt gyémánt és egy év előnyük van, mivel a többiek (McL., F., R.) 2009-ben KERS-re építették a kocsit, addig ne feledjük, hogy a RB-nek semmiféle tapasztalata nincs KERS-építésben, ilyen tekintetben ők vannak hátrányban egy évvel. Nehezíti az ügyüket, hogy ezt a "csiszolt gyémántot", ennek a koncepcióját sokféle tekintetben fel kell majd bontaniuk. Még az is lehet, hogy akkorát cumiznak mint tavaly a meki és a ferka, bár Newey-tól nem ezt várom, inkább a Mercerdes-t érzem ilyen tekintetben halomozottan hátrányos helyzetben: elfuserált tengelytávú autó tapasztalata, nem volt KERS soha, nem volt aero-csoda, ésatöbbi.
hunnylander
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 26 2010, 07:46) *
Néhány észrevételként megjegyezném, hogy FIA mérések után - én úgy vettem észre, hogy - a Red Bull szárnyak annyira nem lifegtek. De biztosan, valóban nagy előny a flexibilitás, jó volna egyébként idejekorán meghozni erről egy VALÓS, egzakt mérési metodikát, ami a vélhető top speed alatt nehézkedést is méricskéli, és lineáris vagy exp. a hajlékonyság mértéke, tök mindegy, de kiskapuzni ne lehessen. De igen, valszeg igazad van az írásban, a dolog lelke az aero, és a tervezés tökéletessége.

Amihez hozzátartozik ugyanakkor, hogy amit írsz is a cikkben, hogy a RB6 egy már csiszolt gyémánt és egy év előnyük van, mivel a többiek (McL., F., R.) 2009-ben KERS-re építették a kocsit, addig ne feledjük, hogy a RB-nek semmiféle tapasztalata nincs KERS-építésben, ilyen tekintetben ők vannak hátrányban egy évvel. Nehezíti az ügyüket, hogy ezt a "csiszolt gyémántot", ennek a koncepcióját sokféle tekintetben fel kell majd bontaniuk. Még az is lehet, hogy akkorát cumiznak mint tavaly a meki és a ferka, bár Newey-tól nem ezt várom, inkább a Mercerdes-t érzem ilyen tekintetben halomozottan hátrányos helyzetben: elfuserált tengelytávú autó tapasztalata, nem volt KERS soha, nem volt aero-csoda, ésatöbbi.

A McLaren, Ferrari és mindenki más sokkal nagyobb hátrányban voltak és lehetnek még jövőre is, mint amilyenbe kerülhet a RedBull a KERS miatt.

A KERS vett cucc; Renault/Magneti Marelli. Egyre kisebb és egyre könnyebb, és jövőre egy 630-640 kg minimum tömegű autóba kell betenni, nem egy 605-be.

2009-ben is tesztelték, befért az RB5-be is.

A KERS-et a McLaren hozta volna először az F1-be, csak akkor az FIA nem engedte. Egy Adrian Newey nevű csóka volt akkor a főtervező a McLarennél és az ő autójában volt a KERS.

A Red Bull Racing immár nagy csapat, közel akkora költségvetése van, mint a McLarennek. A szakembergárdájuk színvonala, az alkalmazottak száma dettó.

Ha fogadnom kéne, arra fogadnék, hogy a Red Bull ugyanott folytatja a következő évet, ahol idén befejezte. No 1, maximum a Ferrari, McLaren csak minimálisan lesz lemaradva. Aeroformula 3. éve lesz, a nagy csapatok közelednek egymás felé és egyre nehezebb lesz összekaparni a tizedeket is.
Kimo
IDÉZET(hunnylander @ Nov 26 2010, 08:32) *
A McLaren, Ferrari és mindenki más sokkal nagyobb hátrányban voltak és lehetnek még jövőre is, mint amilyenbe kerülhet a RedBull a KERS miatt.

A KERS vett cucc; Renault/Magneti Marelli. Egyre kisebb és egyre könnyebb, és jövőre egy 630-640 kg minimum tömegű autóba kell betenni, nem egy 605-be.

2009-ben is tesztelték, befért az RB5-be is.

A KERS-et a McLaren hozta volna először az F1-be, csak akkor az FIA nem engedte. Egy Adrian Newey nevű csóka volt akkor a főtervező a McLarennél és az ő autójában volt a KERS.

A Red Bull Racing immár nagy csapat, közel akkora költségvetése van, mint a McLarennek. A szakembergárdájuk színvonala, az alkalmazottak száma dettó.

Ha fogadnom kéne, arra fogadnék, hogy a Red Bull ugyanott folytatja a következő évet, ahol idén befejezte. No 1, maximum a Ferrari, McLaren csak minimálisan lesz lemaradva. Aeroformula 3. éve lesz, a nagy csapatok közelednek egymás felé és egyre nehezebb lesz összekaparni a tizedeket is.


Mercedes?? Cipésszel az élen?
hunnylander
IDÉZET(Kimo @ Nov 26 2010, 08:34) *
Mercedes?? Cipésszel az élen?

Sötét ló, illetve lovak.

De sötét lovakból is csak olyat nézek ki, hogy csak felugorhatnak az RBR szintjére. Fölényesebben leelőzve nem lesz az RBR, akárki is ugorna elébe.

Ez a tippem, megérzésem, egyelőre. Hogy a tesztekkel okosabbak leszünk e, talán. De a Red Bullt gyengébb teszteredmények miatt sem illik leírni, merthogy szeretnek altatni. Az elmúlt években is ezt csinálták.
Fafa
Tegnapi Autosport magazinban a következőket írják az állítható hátsó szárnyról:
- akkor aktiválható, ha egy másodpercen belülre kerül valaki az előtte haladóhoz képest (mérési pontok nem tudom hol lesznek)
- a hátsó szárny két lemeze közti távolság az aktiválás hatására 10mm-ről 50mm-re nő a légellenállás csökkentése és így a végsebesség növelése érdekében.
- mindez valamelyest helyettesíti majd az F-csatornát

szentmukucs
IDÉZET(hunnylander @ Nov 26 2010, 08:32) *
A McLaren, Ferrari és mindenki más sokkal nagyobb hátrányban voltak és lehetnek még jövőre is, mint amilyenbe kerülhet a RedBull a KERS miatt.

A KERS vett cucc; Renault/Magneti Marelli. Egyre kisebb és egyre könnyebb, és jövőre egy 630-640 kg minimum tömegű autóba kell betenni, nem egy 605-be.

2009-ben is tesztelték, befért az RB5-be is.

A KERS-et a McLaren hozta volna először az F1-be, csak akkor az FIA nem engedte. Egy Adrian Newey nevű csóka volt akkor a főtervező a McLarennél és az ő autójában volt a KERS.

A Red Bull Racing immár nagy csapat, közel akkora költségvetése van, mint a McLarennek. A szakembergárdájuk színvonala, az alkalmazottak száma dettó.

Ha fogadnom kéne, arra fogadnék, hogy a Red Bull ugyanott folytatja a következő évet, ahol idén befejezte. No 1, maximum a Ferrari, McLaren csak minimálisan lesz lemaradva. Aeroformula 3. éve lesz, a nagy csapatok közelednek egymás felé és egyre nehezebb lesz összekaparni a tizedeket is.


Van benne valami, persze. Az innovatív fejlesztésben persze nem lesz difi, miután egységes rendszert vesz/kap mindenki. Én elsősorban arra gondoltam a RB+KERS dilemma kapcsán, hogy a kvázi tökéletesnek titulált autó egyensúlyát valamennyire mégiscsak felboríthatja a játék. Na majd meglátjuk. Ha eleve a minimumtömeg is változik, több ponton is át kell alakítani az autót, újraballasztozni. Persze ettől az aero maradhat ilyen kompaqt, de a diffúzort is újra kell írni. Szóval sok a változás előtt álló tényező, és ne feledd, hogy a RB-nál versenykörülmények között semmilyen gyakorlati tapasztalatuk nincsen az akksi használatáról. (hozzáteszem, annyira ez nem bonyolult)

Én azt mondom, hogy jövőre kiegyenlítettebb lesz a felállás az élen, mert a RB technikai megoldásait sokan behúzzák saját autóra.
szentmukucs
IDÉZET(Fafa @ Nov 26 2010, 10:28) *
Tegnapi Autosport magazinban a következőket írják az állítható hátsó szárnyról:
- akkor aktiválható, ha egy másodpercen belülre kerül valaki az előtte haladóhoz képest (mérési pontok nem tudom hol lesznek)
- a hátsó szárny két lemeze közti távolság az aktiválás hatására 10mm-ről 50mm-re nő a légellenállás csökkentése és így a végsebesség növelése érdekében.
- mindez valamelyest helyettesíti majd az F-csatornát


Akkor ez nem olyan, hogy két vertikális fülecske lebillen vízszintesbe, hanem a két lemez eltávolodik. Kíváncsi leszek, hogy mennyire "löki meg" a topspeed-et előzéshez. 1 mp is jó, gyakran 4-5 tizedre egymástól üldözik egymást előzési pozícióban.
hunnylander
IDÉZET(szentmukucs @ Nov 26 2010, 11:02) *
Akkor ez nem olyan, hogy két vertikális fülecske lebillen vízszintesbe, hanem a két lemez eltávolodik. Kíváncsi leszek, hogy mennyire "löki meg" a topspeed-et előzéshez. 1 mp is jó, gyakran 4-5 tizedre egymástól üldözik egymást előzési pozícióban.

Dieter Rencken 10+10-et írt az Autosport Plus cikkében, ami a jövőévi jelentősebb változásokat fejtegette.

Kb. 10 km/h az állítható szárnytól és kb. ugyanennyi a KERS-boost-tól.
forza
IDÉZET(hunnylander @ Nov 26 2010, 11:20) *
Dieter Rencken 10+10-et írt az Autosport Plus cikkében, ami a jövőévi jelentősebb változásokat fejtegette.

Kb. 10 km/h az állítható szárnytól és kb. ugyanennyi a KERS-boost-tól.


Remek, ez megfelel a KRESZ-nek. biggrin.gif
vingaal
IDÉZET(forza @ Nov 26 2010, 11:25) *
Remek, ez megfelel a KRESZ-nek. biggrin.gif

Most már csak olyan pályák kellenek, ahol lehet is előzni. Abu Dhabi csak tanpályának felel meg. smile.gif
szentmukucs
IDÉZET(vingaal @ Nov 26 2010, 11:47) *
Most már csak olyan pályák kellenek, ahol lehet is előzni. Abu Dhabi csak tanpályának felel meg. smile.gif


lehet előzni Abudhabiban is, csak be kell szerelni olyan RPG-ket az autókba, amit minden körben CSAK egyszer lehet használni, az előtted haladó géposztály eliminálásra. wink.gif
A szöveges verzió nem adja vissza az eredeti lap tatalmát korrektül, nincsenek képek és formázott szövegek, az eredeti verzió megtekintéséhez: Kattints ide!.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.