Súgó - Keresés - Felhasználók - Naptár
Teljes verzió: Frank Williams: Michael Schumacher a valaha volt legjobb autóversenyző!
F1világ Fórum > F1világ > Nosztalgia fórum
Oldalak: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241
Tarzaan
"Még mindig az a nagy vágyam, hogy Michaelt egy Williams versenyautó volánja mögött lássam.? ? mondta Sir Frank. ?Ez egy cél, nem pedig egy álom. Azt kell, mondjam, rá kellett jönnöm, hogy Michael a valaha élt legjobb autóversenyző. Mindene megvan ahhoz, hogy a csúcson lehessen."

Forrás: F1hírek.hu FafaZoli

rolleyes.gif

Első topik cool.gif - résen voltam.

http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=71974&order=1

http://forum.f1hirek.hu/index.php?showtopic=943


És amiért aktuális:

http://f1vilag.hu/cikk/20070627/Brawn_kesz...et_a_Ferrarinal
Tarzaan
Azon gondolkoztam, hogy az F1 Aktuális rész alá ez van írva: A Forma-1 napjainkban. Versenyzők, csapatok, futamok, vitatopikok.

A szurkolói klubokhoz meg hogy Moderált fórum. Én nem akarom az ellenvéleményt kizárni ebből a topikból, szóval nem tudom jó-e ez így. Szvsz az F1 aktuálisból ki kéne venni, hogy versenyzők/csapatok, és maradjon az, hogy hírek, futamok. A csapatok/pilóták meg akkor legyenek itt. Vélemény?

---

Más. Csevegő biztos hogy kell? Pont az tett taccsra el egy másik fórumot. Jelentős részben. + a túlzásba vitt moderáció.
Eulo
IDÉZET(Tarzaan @ Jun 28 2007, 12:26) *
Azon gondolkoztam, hogy az F1 Aktuális rész alá ez van írva: A Forma-1 napjainkban. Versenyzők, csapatok, futamok, vitatopikok.

A szurkolói klubokhoz meg hogy Moderált fórum. Én nem akarom az ellenvéleményt kizárni ebből a topikból, szóval nem tudom jó-e ez így. Szvsz az F1 aktuálisból ki kéne venni, hogy versenyzők/csapatok, és maradjon az, hogy hírek, futamok. A csapatok/pilóták meg akkor legyenek itt. Vélemény?

---

Más. Csevegő biztos hogy kell? Pont az tett taccsra el egy másik fórumot. Jelentős részben. + a túlzásba vitt moderáció.


Ennek semmi köze a Frank Williams fan klubhoz. smile.gif

Majd nyitok egy Észrevételek topikot mindjárt, ott fölteheted a kérdésed. smile.gif
Tarzaan
IDÉZET(Euloálius @ Jun 28 2007, 01:54) *
Ennek semmi köze a Frank Williams fan klubhoz. smile.gif

Majd nyitok egy Észrevételek topikot mindjárt, ott fölteheted a kérdésed. smile.gif


Ez igaz, de mivel még csak teszt üzem megy, itt is elolvassa akinak szól. smile.gif
Eulo
IDÉZET(Tarzaan @ Jun 28 2007, 01:00) *
Ez igaz, de mivel még csak teszt üzem megy, itt is elolvassa akinak szól. smile.gif


Ez már nem tesztüzem, nagyjából a végleges fórum. Szóval a szerkesztőkben megnyílt a megfelelő topik erre, ez maradjon csak Frank Williams fan klubjának. biggrin.gif
Tarzaan
IDÉZET(Euloálius @ Jun 28 2007, 02:01) *
Ez már nem tesztüzem, nagyjából a végleges fórum. Szóval a szerkesztőkben megnyílt a megfelelő topik erre, ez maradjon csak Frank Williams fan klubjának. biggrin.gif


Jó. cool.gif
Tarzaan
Na akkor pörögjünk smile.gif

Michael Schumacher első - még csonka - szezonja
Tarzaan
Megoldódott a rejtély:

ovian
Utólagos engedelmeddel betettem máshová is…

Nagyon jó…
laugh.gif
Tarzaan
IDÉZET(ovian @ Jun 30 2007, 01:13) *
Utólagos engedelmeddel betettem máshová is…

Nagyon jó…
laugh.gif


Az, bár nem váratlan:)
schervilleneuve
IDÉZET(Tarzaan @ Jun 30 2007, 11:55) *
Megoldódott a rejtély:


Lehet.. tongue.gif laugh.gif
peet
IDÉZET(Tarzaan @ Jun 30 2007, 01:38) *
Az, bár nem váratlan:)

Erről a "nem váratlan"-ról hallhatnék egy kisebb okfejtést tőletek? Tényleg kiváncsi lennék, miért nem lep meg titeket ennyire Hamilton jó szereplése.
Button
IDÉZET(peet @ Jul 1 2007, 10:07) *
Erről a "nem váratlan"-ról hallhatnék egy kisebb okfejtést tőletek? Tényleg kiváncsi lennék, miért nem lep meg titeket ennyire Hamilton jó szereplése.

hát látod..
az álarc miatt laugh.gif
peet
IDÉZET(Button @ Jul 1 2007, 10:09) *
hát látod..
az álarc miatt laugh.gif

Ez nekem egy kicsit kevés wink.gif
Tarzaan
A 92-es ausztrál nagydíj utolsó köre. Érdemes hallgatni amit mondanak. Youtube.



Amúgy hogy lehete ezt beágyazva betenni? Amit az oldal ad kódot, arra ez az eredmény:


<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5o6N9xG6JpQ"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5o6N9xG6JpQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Lancelot
--- del ---
Tarzaan
IDÉZET(Lancelot @ Jul 2 2007, 11:50) *
--- del ---



Ez velős volt. smile.gif
Tarzaan
Michael az új Fiat 500 bemutatóján

2007. július 6. Michael Schumacher és a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer csütörtökön Rómában járt, hogy részt vegyenek az új Fiat 500-as bemutatóján. A Quirinale téren tartott ünnepségen Giorgio Napolitano olasz köztársasági elnök is jelen volt. A Fiat 500-at 32 év után kezdik el ismét gyártani - természetesen felújított formában.

Képek

http://mschumacher.formula.hu/f1-1.htm
Clyde
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 8 2007, 09:52) *
Michael az új Fiat 500 bemutatóján

2007. július 6. Michael Schumacher és a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer csütörtökön Rómában járt, hogy részt vegyenek az új Fiat 500-as bemutatóján. A Quirinale téren tartott ünnepségen Giorgio Napolitano olasz köztársasági elnök is jelen volt. A Fiat 500-at 32 év után kezdik el ismét gyártani - természetesen felújított formában.

Képek

http://mschumacher.formula.hu/f1-1.htm


Egesz jol nez ki a kiskocsi. smile.gif Talan jobban is sikerult mint az uj Beatle...
Tarzaan

Todt Schumachert szeretné utódjául

Michael és Todt
2007. május 26. Jean Todt már a 2006-os szezon végén vissza akart vonulni, ám úgy érezte, hogy Ross Brawn és Michael Schumacher kiválása miatt még nem hagyhatja el a Ferrarit, hanem segítenie kell a csapatot a zökken?mentes átalakulásban. Azonban ami késik nem múlik, a francia szakember továbbra is szeretne nyugdíjba menni, így a maranellóiak keresik az utódját.

"Igen, gondolkodunk azon, hogy ki vehetné át a Ferrari irányítását. Mindig meg kell tervezned a jöv?t." - nyilatkozta Todt a Le Figarónak, s azt is elmondta, hogy a versenyz?ként tavaly év végén visszavonult Michael Schumachert tartaná az egyik a legalkalmasabb embernek a posztra.

"Michaelnek meglennének a képességei erre és számomra az lenne a legjobb, ha ? lenne az, de nem akarja. Michael szereti a csapatot és a csapat is szereti ?t. Nagyon okos fickó és tudja, hogy a Ferrari irányítása nagyon meger?ltet? feladat, amelynek során napi 10-12 órát kell eltöltened az irodában és meg kell oldanod a problémákat. Egyszer?en nem akarja ezt csinálni, amit meg tudok érteni." - mondta.

A legesélyesebb jelölt talán a jelenleg szabadságát tölt? egykori technikai igazgató, Ross Brawn, akivel júliusban fog a jöv?r?l és a lehetséges alternatívákról tárgyalni a csapat: "Ha Ross Brawn visszatér, akkor szeretném, ha ? lenne." - nyilatkozta Todt - "A lista tetején áll azok közül az emberek közül, akikr?l úgy gondoljuk, hogy megvannak a képességeik. De ez nem jelenti azt, hogy ? is szeretné."

http://mschumacher.formula.hu/f1-1.htm
Tarzaan
Schumi get behind wheel.
Tarzaan
Ross Brawn a múltról, jelenről és jövőről
http://mschumacher.formula.hu/brawn07.htm

1990-ben Brawn a C-csoportos sportautó világbajnokságban dolgozott a Jaguar f?mérnökeként.

"Két dolog történt abban a szezonban. Az egyik az volt, hogy felfigyeltünk egy Michael Schumacher nev? versenyz?re. A másik az, hogy Tom (Walkinshaw) elhatározta, hogy 1991-ben vagy 1992-ben megveszi a Benettont.
Schumacher volt az egyetlen srác, aki meg tudta nehezíteni a dolgunkat a sportautósoknál. Ott volt nekik
(a rivális Mercedesnek - a ford.) Heinz-Harald Frentzen, ott volt Karl Wendlinger, Jochan Mass és néhány más srác, de mi csak t?le tartottunk.
Kiemelked? volt, mivel finom volt a vezetési stílusa, kevesebb üzemanyagot használt fel, mint a többiek és gyorsabb volt. Amit nem értettem az, hogy miért nem ?t ültették mindig az autóba. Volt valami demokratikus megállapodás a csapatban, amelynek értelmében a három etapból csak egyen vezetett ?. Számunkra megkönnyebbülést jelentett, hogy nem vezetett olyan sokat.
Tehát amikor bekerültünk a Forma-1-be Tom megpróbálta megszerezni Schumachert. Ha rajtunk múlt volna, akkor nem engedtük volna azt az egy versenyt sem a Jordannel. Eddie nem volt meggy?zve és nem adott neki szerz?dést, így Tom - aki elég agresszív volt ezekben a dolgokban - azonnal elhappolta el?le
."

Schumacherr?l

"Kezdett?l fogva nagyon nyilvánvaló volt, hogy különleges. Amikor az emberek Michael képességeir?l kérdeznek az els?, amit meglátsz az a ritka tehetség, a gyorsaság - amelyet úgy t?nt mindenféle er?lködés nélkül képes kihozni.
Úgy gondolom, hogy ez nagyban köszönhet? volt a karakterének és annak a tréningnek, amit a Mercedest?l kapott. Végigment a versenyz?iskolájukon, ami jó kiinduló pont volt és sajnálatos, hogy már nincs ilyen.
Rettent?en elszánt volt, egy ritka tehetséggel rendelkezett és nagyon szenvedélyes volt a Forma-1 csapatsport jellege iránt. Olyan srác volt, aki imádott nyerni, de f?leg imádott csapatban nyerni. Különösen az jelentett számára nagy elégedettséget, ha egy csoport részeként nyert. Mindezt tedd össze - emiatt volt annyira különleges. Ha csak egyetlen dolgot is elvennénk ebb?l, akkor már nem lett volna komplett a csomag.
Az id?k során változott az id? és az elszántság, amit a Michaelre nehezed? nyomás igényelt, de sosem változott a vezetés iránti szenvedélye. Tudom, hogy akkor is szívesen versenyzett volna, ha csak egy töredékét kapta volna annak a pénznek, amit keresett. A pénz sosem volt lényeg, csak egy kellemes bónusz. A menedzsere er?s tárgyalópartner volt, de Michael számára a versenyzés jelentette a szenvedélyt.
Gyakran mondtam, hogy bármikor felhívhattam és azt mondhattam neki: "Nézd Michael, felmerült itt valami és szükségünk lenne arra, hogy holnap tesztelj." Azonnal mindent eldobott és ott termett. Sosem kérd?jelezte meg. S?t, tudhattad, hogy tulajdonképpen örül annak, hogy valami nem tervezett dolgot csinálhat és vezetheti az autót. És ez sajnos nem túl gyakori a Forma-1-es pilóták között. Néhányan csak nyafognak, hátra kell tekerned a karjukat és elmagyarázni nekik, hogy miért is van szükséged rájuk. Ami nagyon meglep?, ha figyelembe vesszük milyen nagy a verseny a Forma-1-ben
."

Miért nem kedvelte a sajtó Schumachert?

"? volt a Vörös Báró. Van Michaelnek egy kemény, szigorú oldala, amely bizonyos értelemben a védekez? mechanizmusa és az ? módszere arra, hogy megbirkózzon a sport bizonyos aspektusaival.
Tulajdonképpen sosem panaszkodott egy másik versenyz? pályán tanúsított viselkedésére. Az volt a véleménye, hogy ez egy kemény üzlet, ahol mindent bele kell adnod és egy centit sem szabad átengedned másnak. Eszerint versenyzett és néha eközben átlépte a határt. Tudta, hogy átlépte és sosem beszéltünk err?l vele, mert nem kellett. Tudta, hogy ilyenkor a versenyszelleme túlságosan elragadta.
De nem is lehetett volna másképp, mert ez hozzátartozott a sráchoz - és éppen ezért volt olyan különleges. Úgyhogy együtt kellett élned ezekkel a ritka alkalmakkal, amikor a dolgok nem alakultak olyan jól, mint szeretted volna, mert ez hozzátartozott a teljes csomaghoz. De ez egy reakció volt a részér?l. Annyira versenyképes volt, annyira elkötelezett saját maga és a körülötte lév? csapat iránt. Annyira akart nyerni, hogy néha reflexb?l reagált
."
Tarzaan
Hamilton: Kár, hogy Schumacher kiszállt
Sway
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 13 2007, 02:40) *



Szerintem is kár, sőt ha maradt volna nagy valószínűséggel nem Hami vezetné a VB-t wink.gif
tifosi
IDÉZET(Sway @ Jul 13 2007, 03:20) *
Szerintem is kár, sőt ha maradt volna nagy valószínűséggel nem Hami vezetné a VB-t wink.gif

És az is lehet, hogy igen.
Sway
IDÉZET(tifosi @ Jul 13 2007, 03:27) *
És az is lehet, hogy igen.


Soha nem fogjuk megtudni, de az tény, hogy jóval nehezebb dolga lenne.
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 13 2007, 04:27) *
És az is lehet, hogy igen.


Azért Felipét stabilan verte 20-30mp-vel/futam, főleg amikor nem volt olyan jó a kocsi. + ugye a fejlesztésekben és a beállításokban is abszolút az élen járt. És idén már nincs gumiháború.
tifosi
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 13 2007, 04:56) *
Azért Felipét stabilan verte 20-30mp-vel/futam, főleg amikor nem volt olyan jó a kocsi. + ugye a fejlesztésekben és a beállításokban is abszolút az élen járt. És idén már nincs gumiháború.

Na igen, de Felipe is erősebb, jobb lett. Tavaly Indytől nagyon közel volt Schumihoz.
Hamilton meg nagyon összeszedett.
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 13 2007, 08:01) *
Na igen, de Felipe is erősebb, jobb lett. Tavaly Indytől nagyon közel volt Schumihoz.
Hamilton meg nagyon összeszedett.


Persze, fejlődött, és bár Indytől ő is összeszedettebb lett - meg onnantól a Ferka is jobb - de azértaz a 20-30mp mindig benne volt. Törökben nem, mivel ott az SC szét**ta a taktikát.
tifosi
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 13 2007, 07:34) *
Persze, fejlődött, és bár Indytől ő is összeszedettebb lett - meg onnantól a Ferka is jobb - de azértaz a 20-30mp mindig benne volt. Törökben nem, mivel ott az SC szét**ta a taktikát.

Indyben 8mp. Német Gp meg 0.720. Nemcsak a Ferrari javult, hanem Felipe is. Év elején a Nürburgringen is csak 4mp-et kapott.
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 13 2007, 09:54) *
Indyben 8mp. Német Gp meg 0.720. Nemcsak a Ferrari javult, hanem Felipe is. Év elején a Nürburgringen is csak 4mp-et kapott.



Ne kelljen már megint elmagyaráznom...

Na jó, modt megteszem.

Sima kettős győzelem volt mindkettő. Ilyenkor pedig rohadtul nincs rá szükség, hogy gyilkolják az autót. Szépen bejöttek egymás mögött. Csináltak ilyet Birkával is eleget. Ilyenkor Felipe is jól nyomta. De amikor necces volt, mert a Rötyó vagy a Meki jól ment (pl. Fraciaország vagy olasz) akkor már lemaradt Felipe.

Nürburgring: persze, mert a végén már lazíthatott Schumi, míg Felipe végig nyomta. Volt az 10 felett is.

Nem szégyen ám Schumitól 20/30mp-t kapni egy versenyen, azonos kocsival az nagyon is szép teljesítmény...
tifosi
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 13 2007, 09:53) *
Ne kelljen már megint elmagyaráznom...

Na jó, modt megteszem.

Sima kettős győzelem volt mindkettő. Ilyenkor pedig rohadtul nincs rá szükség, hogy gyilkolják az autót. Szépen bejöttek egymás mögött. Csináltak ilyet Birkával is eleget. Ilyenkor Felipe is jól nyomta. De amikor necces volt, mert a Rötyó vagy a Meki jól ment (pl. Fraciaország vagy olasz) akkor már lemaradt Felipe.

Nürburgring: persze, mert a végén már lazíthatott Schumi, míg Felipe végig nyomta. Volt az 10 felett is.

Nem szégyen ám Schumitól 20/30mp-t kapni egy versenyen, azonos kocsival az nagyon is szép teljesítmény...

Felipe közel volt hozzá első ferraris évében. Idén még közelebb lett volna. Ahogy Barcelonában ment....
Szvsz Schumi idén jó eséllyel vébé lenne...de csak lenne, mert Hamival szerintem nem bírna.
Hamilton már most érettebben vezet, mint Schumi első éves korában!
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 14 2007, 12:14) *
Felipe közel volt hozzá első ferraris évében. Idén még közelebb lett volna. Ahogy Barcelonában ment....
Szvsz Schumi idén jó eséllyel vébé lenne...de csak lenne, mert Hamival szerintem nem bírna.
Hamilton már most érettebben vezet, mint Schumi első éves korában!


Ha neked 20mp közel van.

Arra semmi garancia, hogy idén közelebb lett volna. Irvine és Birka sem közelített az évek során. Amikor kellett, Schumi alaposan elverte őket. Pár kiugró futama meg mindenkinek lehet.

Hamival meg ezzel a Ferrarival - ami 2/3 versenyt leszámítva a legjobb idén - biztos előnnyel vezetne.

Ezt a Hamilton érettebben vezet mint Schumi első évében dumát meg felejtsd már el. Feltételezem csak könyvből olvastál a 92-es szezonról.

Haminak még nem volt problémás versenye, mert egyből egy ilyen csapatban kezdett, amibe ráadásul "bele lett nevelve". Schuminak meg ott volt a 8 henger, a kézi váltó, meg a többi. Abban a mezőnyben már újoncként ő volt talán a legérettebb versenyző - vagy legalábbis egy szinten volt azokkal.
tifosi
IDÉZET(Tarzaan @ Jul 14 2007, 11:36) *
Ha neked 20mp közel van.

Arra semmi garancia, hogy idén közelebb lett volna. Irvine és Birka sem közelített az évek során. Amikor kellett, Schumi alaposan elverte őket. Pár kiugró futama meg mindenkinek lehet.

Hamival meg ezzel a Ferrarival - ami 2/3 versenyt leszámítva a legjobb idén - biztos előnnyel vezetne.

Ezt a Hamilton érettebben vezet mint Schumi első évében dumát meg felejtsd már el. Feltételezem csak könyvből olvastál a 92-es szezonról.

Haminak még nem volt problémás versenye, mert egyből egy ilyen csapatban kezdett, amibe ráadásul "bele lett nevelve". Schuminak meg ott volt a 8 henger, a kézi váltó, meg a többi. Abban a mezőnyben már újoncként ő volt talán a legérettebb versenyző - vagy legalábbis egy szinten volt azokkal.

Az átlag kb 10 sec volt közöttük, nem több. Volt 20 és 1 mp-en belüli idő is.

Irvine önerőből sosem tudott futamot nyerni. Birka meg csak akkor nyert, ha a Ferrari messze jobb volt a többinél.
Felipe viszont idén úgy nyert, hogy a Ferrari nem volt előnyben. Barcelónában Alfonzt verte meg, ami növeli a győzelme értékét.

Történetesen szinte az összes 1992-es futam futam teljesen, vagy összefoglaóban meg van, szal ezzel a lejárt szöveggel ne is próbálkozz.

Azért tegyük hozzá, hogy Schuminak ugyan az első teljes évada volt az 1992-es, de akkor már igencsak hozzászokott a Benettonhoz, F1-hez köszönhetően az 1991-es debütálásának. Haminak nem volt tanulóidőszaka. Az 1992-es Benetton nagyon jó autó volt. Teljes mellszélességggel mögötte állt a Ford gyár.
A motor V8-as volt, gyengébb a V10-eseknél, ami miatt akár hátrányban is lehetett volna velük szemben, de nem így volt, mivel a V8-as motor sokkal egyenletesebb teljesítményre volt képes. A Rory Byrne tervezte kasztnival(ami a legjobbak egyike volt) az a Benetton az élcsapatokhoz tartozott.
Tehát volt olyan jó autója, mint most Hamiltonnak. Egy ok miatt tűnhet rosszabbnak, mégpedig az akkori Williamsek nyomasztó fölénye miatt. Ha az 1992-es bajnokságból törölnénk a Williamseket, akkor Schumi a bajnok.
Hamilton valban újoncként(még annyi ideje sem volt beletanulni, mint Schunak 1991) simán hozza azokat az eredményeket, mint akkor Schumi az ugyancsak nagyon jó Benettonnal. Schumi is szállította a dobogókat, csak éppen ő hibázott is. Francia Nagydíj: A fékezésről megfeledkezve kilökte Sennát, majd a 18. körben Modenát is. Ezért is mondom azt, hogy Hamilton a sokkal kevesebb tapasztalata ellenére is sokkal éretteben vezet, mint Schumi akkoriban. Nem véletlenül vezeti a vébét!






Tarzaan
Már hogy szokhatott volna hozzá a Benettonhoz, amikor 91-ben (és 92 elején) még egy másik kocsival mentek? + 92-ben váltottak Pirelliről Goodyearra.

Amúgy mindig ki vagyok akadva ettől a hozzászokós dologról. Minden évben minden csapat új autót csinál. Tehát az autót illetően egyenlőek az esélyek. És elvileg egy téli időszaknak elegendőnek kell lennie a teljes aklimatizálódáshoz. Ez most nem csak ide szól, de más témákhoz is érvényes.

Haminak 2006 volt a tanulóidőszaka. 1 év tesztelés a Mekinél + a pályák megismerése a GP2 révén.

A Ford valóban ott volt a Benetton mögött, de a Ford sohasem - legalábbis a 80-as évektől a 90-es évek közepéig/végéig - vette igazán komolyan az F1-et. Ez részben érthető, mégiscsak amerikaiak a főnökök. Emiatt a Ford sokkal kevesebbek kltött az F1-re, mint pl. a Honda, a Renault vagy a Ferka. Valahol olvastam, hogy 93-ban a Benetton Ford költségvetése a fele volt a Williamsének, és kevesebb mint a fele a Mekiének ésa Ferkáénak.

A 92/93 as autó valóban jó volt, de nagyon hiányzott az a 30/40 Le valamint a félautomata váltó/kipörgésgátló/aktív felfüggesztés.

Ha ezek után te arányaiban egy szintre helyezel egy 92-es Benettont meg egy idei McLarent akkor azt kell hogy mondjam, megártott neked ez a kánikula. Az a kocsi inkább a mai BMW-knak fele meg. A rajtrácson általában a 4-6-ik hely közé volt csak jó 1,5-2,5mp-vel Mansell mögött. Bergert néha el tudta kapni, és egyszer a második helyről rajtolt. AA jórészt érett és hibátlan, az autó lehetőségeit maximálisan kihasználó vezetésének köszönhetően lett vb harmadik.

Egyértelmű, hogya Williamsek nélkül ő a bajnok. FW mondott is valami olyat pár éve - sajnos még nincs meg az eredeti szöveg, de nem is olvastam, hanem talán a tévében hallottam - hogy ha ő fedezi fel Schumit, az nagyon rossz lett volna az F1-nek, mert minden évben világbajnok lett volna vele.

Schumi hibáihoz tegyük hozzá, hogy akkoriban ez nagyon benne volt a pakliban. Az akkori autók aerodinamikailag instabilak voltak, + pl. nem volt kipörgésgátló/aktív felfüggesztés, stb... Franciaországban ráadásul még nedves is volt a pálya. Hami is elszállt volna Melbourne-ben kipörgésgátló nélkül. Senna és Mansell legalább annyi buta hibát vétett abban az időben - ha nem többet.

Félre ne érts, Hami brutálisan jó, de az autója is, és emiatt még nem kényszerült veszélyes/kockázatos helyzetbe.
És mint leírtam baromira nincs kevesebb tapasztalata (GP2, 1 év tesztelés + szuperszimulátor).

És Hamilton még simán lehet egy Villeneuve II.
tifosi
A tesztidőszak nem ér fel egy valós versenyszituációval. Schumi az 1992-es évadot úgy kezdhette meg, hogy már tudta milyen a Forma 1-ben versenyezni.
Haminak ez lett volna a tanulóéve. Az már csak az ő zsenijét bizonyítja, hogy tanulóév helyett "oktatja" a mezőnyt. Az is komoly, hogy a csapattársa a címvédő, csúcson lévő Alfonzó. És mindez nem igazán hatja meg őt.

A 92-es Benetton a Willismeken kívül verte a többi nagy istállót. A Williams után övék volt a legjobb csomag. A Williamsek verhetetlen alváz + motorja mellett nekik volt a legjobb Byrne-féle kasztniuk + a legegyenletesebb teljesítményre képes Ford motoruk. 1993-ban meg az erősebb, Ford motort használhatták, amit a mekisek elég későn kaptak meg.

Nem Mansellhez kell viszonyítani, mivel I'L Leone másodpercekkel verte a mezőnyt. Az a Williams annyival a mezőny felett volt!
A Benetton összeségében a WR-on kívül jobb volt a többieknél. Ahhoz, hogy az autóban rejlő lehetőségeket kihasználhassák kellett Schumi zsenije is. Ez tény.

Hamilton eddig hiba nélkül teljesít. Schuminak első teljes évében voltak vezetői hibái. És nem is kicsik. Nem volt ennyire érett, nyugodt, amolyan óvatos duhaj, mint Hamilton.

Hamilton már meggyőzőbb Villeneuvnél. Jacques messze a legjobb autóba ült bele, mégsem volt ennyire jó. És a csapattársa is az alamuszi Hill volt, aki nem egy Alfonz kaliber.


Tarzaan
Schumi 91-ben úgy csöppent az F1-be, hogy egy db ismerkedő tesztje volt előtte. A pályákat nem ismerte, és egy F3000-es versenytől eltekintve a legerősebb szabadkerekes autója kb. 200 Le-s volt. Hami viszont gokartos korától McLaren pilótának lett kitenyésztve. Ismerte a csapatát, ismerte a pályákat (GP2) és az autót.

A Benetton mint a Williams utáni legjobb autó 92-ben? A hőség tényleg megártott. És a McLarennel mi van? +4 henger, +30-40 Le, kipörgésgátló, félautomata váltó, aktív felfüggesztés és úgy ált. kétszer annyi zs. Még egy Berger is 49 pontot és 2 győzelmet hozott össze vele.

Hamilton EDDIG nagyobb hibák nélkül teljesít. Egy kb. holtversenyben legjobb autóval, azzala csapattal, ahova már majd egy évtizede szánták és egy vezetőt segítő elektronikával teli autóban.

Schuminak nem volt igazán nagy vezetői hibája futamon 92-ben, de legalábbis mindenképp rendkívül kevés ahhoz az időszakhoz képest. Hami megteheti, hogy óvatosan duhajkodik, mivel olyan az autója és a pozíciója, és mert az ellenfelei (Alfonz, Rajkó és Massa) el*tak dolgokat. Alfonz meg valóban jó, de nem nehéz nem meglátni, hogy Hami a kedvenc a McLarennél.
tifosi
Hamilton úgy nyert GP2-ben újoncként, hogy a legtöbb pályát nem ismerte. A GP2-ben az európai futamok egy részét ismerte meg. Indyben most úgy győzött, hogy még sosem versenyzett rajta.

1991-ben egyértelműen a Benetton volt a legjobb csapat a Williamsek után. A meki több pénzből gazdálkodott, de a Honda már nem fejlesztette a motorokat, ami miatt nagy volt a lemaradásuk. Ráadásul a motorok teljesítménye sem tudott olyan egyenletes teljesítményt leadni, mint a Ford nagyon pöpec nyolchengerese.
A kasztnit is el@ták. A Benetton a Williams után a legjobb kasztnival rendelkezett! Ami ezen felül is jobbá tette a mekiknél az a megbízhatóság volt.
Schuminak alig volt technikai problémája. Vezetési hiba sem sok, de volt.

Pont az a nagy dolog, hogy egy holtversenyben legjobb autóval veri a Forma 1 két ászának tartott tapasztaltabb versenyzőtársait. Nem ül jobb autóban mint ők!

Schuminak valóban nem volt sok vezetői hibája 92-ben,de ami volt az annál figyelemreméltóbb. A Francia futamon két versenyzőt is kilökött.
ovian
A Tarzaan Tifiosi vitában -mily meglepő - Tarzaannak kell igazat adnom.
Tifosi sok dolgot elbagatellizál, és sok dologról megfeledkezik.
Amit felsorol érvként, az a szakszöveg, amit a sajtóban olvashatott, mert az, már akkor is igyekezett kisebbíteni Schumi érdemeit.
Hami jó, de valamit itt is elfelejtesz.
Ő egy más kor gyermeke, ő már abban nőtt fel, hogy minden elektronikus, minden segítséget megkap a számítógéptől, - ettől függetlenül egy tehetséges ember ? de nem lehet egy napon emlegetni Schumival.
Valamint azt se felejtsd el, hogy Kubica, Kova, Nico legalább akkorra tehetség, és ugyanazt tudnák azzal a kocsival, mint Hami.
Hami egy Kubica féle kocsiban, vagy egy Kova kocsiban ugyanúgy szenvedne, míg azok egy Mekiben szárnyalnának, és ők "oktatnák" a mezőnyt.
Hami tehetség, ehhez kétség sem férhet.
De nem jobb, mint a többiek, csak egy kibaszott jó kocsiban ül.
Schumi kocsija 1992-ben?
1993-ban?
Komolyan mondod?
Nézd már meg hol volt az akkori - mindenkori - csapattársa ugyanazzal a kocsival?

1992.
Schumi 3 58
Brundle 6 38

1993.
Schumi 4 52
Patrese 6 20
Ezek azok az évek, amikor - szerinted - a Beneton a második legjobb kocsi volt.
Inkább, mit a mostani BMW, vagy Renault, csak azzal a különbséggel, hogy ott nem volt semmiféle elektronika, semmiféle segítség, mit most, a hibák, amit Schumi elkövetett, ezekből adódtak.
Hajtott egy sokkal rosszabb kocsival, sokkal jobb kocsiban ülő ellenfelek ellen, akik azért nem voltak akárkik.
Most Haminak ki ellen is kell küzdenie?
Van egy agyon sztárolt Kimi, egy szerencsével kétszeres vb Alfons, és ki még?
Akik igazán ellenfelei lennének, nem ülnek jó kocsiba, mert ha abban ülnének, nem biztos, hogy Hami vezetne, és nem biztos, hogy hibamentesen vezetné azt a vasat.
Túlságosan nagy szerencséje van -a tehetsége mellett, amit el kell ismerni - abban is, hogy Schumi már nem versenyzik.
Akkor nem ő vezetné a vb-t, ezt elhiheted.
Ezzel a kocsival, Schumi legalább 20-25 ponttal verné a népes mezőnyt.

Na, de folytassuk.

1994

Shumi 1 92

Verstappen---
Lehto--

1995

Schumi 1 102
Herbert 4 45


1996

Azt, amit Schumi tett, nem tette, és nem is fogja megtenni egy pilóta sem, egy gyengébb, vergődő csapathoz ment át, ez volt az igazi kihívás, nem az, amit most Alfonsnak tulajdonítanak, mert ő pontosan tudta, hogy a Renault vergődni fog, és azt is, hogy a Meki szárnyalni.

Detto, mint Senna.
Csak jobb kocsiba!!

Schumi 3 59
Irvine 10 11

1997

Schumi 2 78
Irvine 7 24

1998

Schumi 2 86
Irvine 4 47

Nem tudom feltűnt-e, de ezekben az években csak ő volt az, aki a vb címért harcolt, egy sokkal ,de nagyon sokkal rosszabb kocsival a nagyon-nagyon jó kocsiban ülők ellen?

Mit menne Hami,egy Renaulttal a mostani Meki ellen?

Kb ez az erősség.

Nem is érdemes folytatni.
Schumi, Hami nem egy szint.
Azt mondani, hogy Hami most jobb, mint Schumi volt az első éveiben, a rideg tények teljes figyelmen kívül hagyása.
Botorság, amit mondasz.
De, jogod van így látni ez a te álláspontod.
A föld is lehet sík, nem?
tongue.gif
tifosi
Ovián, most ezzel a hozzászólásoddal bagatellizáltad el a dolgokat.

Ha én figyelmen kívúl hagyok dolgokat, akkor te mit csinálsz?!

Schumi kocsija 1992-ben csak a Williamsektől maradt el, a többi riválisknál messze jobb volt. A Meki, mint mondtam csak névben volt nagyobb. Hiába voltak nagyobb tartalékaik, ha egyszer félretervezték az autót, a Honda meg nem fejlesztette a motort. És ami a legrosszabb, hogy totál megbízhatatlan volt.
Amit meg többször leírtam, de te is figyelmen kívül hagyod, hogy a Benettonnak a Rory Byrne tervezte kasztni a Williams után a legjobb volt! A Ford V8-as motorja, bár kevesebb lóerővel rendelkezett, mint a V12-es motorok, mégis jobb volt, mivel egyenletesebb teljesítményre volt képes. Ha ezekhez hozzávesszük, hogy a motor nagyon megbízható volt, akkor egyértelművé válik, hogy a Williams után nekik volt a legjobb csomagjuk. A Meki kasztni, motor és megbízhatóság terén nem vetekedhetett a Benettonnal. A mekit egy dolog vitte, hogy náluk volt a világ legjobb versenyzője.

1993: A Benetton a Ford gyár támogatásával a legújabb fejlesztésű motorokat kapta, míg a mekinek az eggyel előtti 40 Le-vel gyengébb változat jutott.
1993-ban Ayrton megverte Schumit annak ellenére, hogy az autója gyengébb és megbízhatatlanabb volt.

Azért mert Brundle és a többiek kevesebb pontot szerzetek Schuminál már azt jelenti, hogy az autójuk nem az egyik legjobb volt?
Ennyi erővel a 2002-es Ferrari sem volt jó, mivel birka csak 77 pontot szerzett, Schumi 144-et.

1996: Nem kell a szöveg. Mindenki tudja, hogy Schumi nem akart a Ferrarihoz menni, maga Wéber dumálta rá.
A Ferrarival csodát tettek, ami vitathatatlan.
A Senna nem vállalta be meg mindig a jó autót kereste is képmutatás egy Schumi szurkolótól, mivel Schumi is a jobbik autót akarta, csak éppen Wéber okosabb volt.
De ha már itt tartunk tegyük rendbe ezt is.
Schumi sosem ült olyan harcképtelen autóban,(Toleman) mint Senna.
Schuminak sosem volt olyan kaliberű csapattársa, mint Prost.
Senna kezdő évében a Toelmennal csodát művelt.
Utána a középmezőnybe tartozó, de full megbízhatatlan Lotussal több polet és győzelmet szerzett.
Egyértelmű volt, hogy négy év szenvedés után nem egy rosszabb autót választ.

Az, hogy Hamilton, Alonzó vagy a többiek nem tudták volna vezetni a kütyük nélküli autót remélem csak viccnek szántad. Ezek a srácok sem kütyükkel teli autókkal kedzték. Ha egy Bergernek nem okozott gondot, akkor nekik sem.

Hamilton idei sorozata, ha tetszik, ha nem, bőven ott van Schumi első éves sorozata mellett. Annyival még jobb is, hogy stabilabb, érettebb vezetési stílust mutat be.

Az, hogy Schumi 20-25 ponttal vezetné az idei vébét az a te fikciód. Mondtad te már azt is, hogy 2006-07 biztosan bajnok lesz.

Amúgy szerintem is vezetné, de csak éppenhogy. Hami ott lenne mögötte, de az is sanszos, hogy előtte.
ovian
Fenét.
Ezek az adatok pontosan azért félrevezetők, mert nem a teljes igazságot mutatják.
Szereted elbagatellizálni te is Schumi teljesítményét, és mindenki másét jobbnak látni.
A 92-93 -as Beneton. Csak annyi volt, int most a BMW.
Ahhoz, hogy ott végezzen, ahol, kellett egy Schumi kaliberű pilóta, ezt vedd már észre!
A csapattársai eredménye rosszabb, nem?
Ezért tettem be az összehasonlítást.
Ők nem tudták ugyanazzal a kocsival ugyanazt a teljesítményt hozni, mint Schumi.
Amikor jó volt a kocsi - nagyon jó - akkor már ők is tudták hozni a teljesítményt, de nem lettek vb-k, mert nem voltak annyira jók, ha ellenfél is volt, aki szintén jó.
Ahhoz, egy Schumi kaliberű versenyző kellett, hogy ezt a Ferrari "létre" tudja hozni.
Senki mással nem sikerült volna, ezt elhiheted.
Kihívás?
Wéber?
Azt hiszem, itt is félretájékozott vagy, és csak azt tudod, amit az írott sajtó eléd tesz.
Abban, hogy hová menjen Schumi döntött, nem Wéber!
Schumi pontosan tudta, hogy ki, és mnnyit kínál érte.
Meglepne, ha azt mondanám, hogy a Williams kétszer annyit ajánlott fel neki mint a Ferrari?
Sőt, még a Meki is másfélszer annyit?
Mégsem ezeket fogadta el, hanem a Ferrariét, mert ők annyira előrelátóak voltak, hogy már akkor látták azt, hogy ezzel a csapattal nyernek majd zsinórban öt egyéni vb címet, ugye?
Azt, hogy az akkori Williamsal rögtön nyert volna kettőt -az ő hozzáállásával esetleg hármat, négyet is, meg sem fordult a fejükben, igaz?
A Wéber meg a putnoki látónál tanult, igaz?
A döntést, Schumi hozta meg, nem tetszett neki, igaz, de az ő döntése volt, nem Wéberé.
Ezt a nem tetszést, és Wéber győzködését -ami nagy valószínűséggel nem kevés "csúszópénznek " is volt köszönhető,- ezt emeli ki a sajtó mindig, úgy, hogy Schumi nem is akart a Ferrarihoz menni, csak az a fránya Wéber?.
Mert ugye ő jövőbelátó, és látta, hogy a középszinten megrekedt istálló felemelkedése várható?
Csak azt nem látta, hogy erre öt évet kell várni, ugye?

Senna.

Egy tehetséges, klasszis versenyző, egy rossz kocsival nagyot tud alakítani, ha az ellenfelek közel hasonló, vagy nem annyival jobb kocsikban ülnek.
Senna egy körön szinte verhetetlen volt, egy olyan korban, amikor a kvali kocsi más is lehetet, mint a versenyen használt.
Ott széthajthatott egy motort.
Most megnézném, mit tenne, és mi lenne a versenyen vele, ha úgy nyúzná a kocsit, mint anno?
Schumi csapattársai nem lettek vb-k, azzal a kocsival, amivel ő szinte mindig harcban volt a vb címért, talán azért, mert sokkal tehetségesebb, mint azok (nem lekicsinylésből mondom ez tény).
A másik oldal.
Schumi egy harcképtelen Ferrariba ült, és mivé tette?
Senna miért nem emelte fel legalább egy kicsit is, a Tolemant, vagy a Lótust?
Mert hiányzott belőle az, ami Schumiban megvan?
Ez is tény.
A kütyük nélküli kocsikkal való versenyzésnél, itt a F1-ben, megnézném Hamit esetleg mennyit is hibázik, amikor jobb!!! kocsik ellen kellene vitézkednie!!!
Olyan dolgokat hasonlítasz össze, amit nem lehet, és úgy állítod be, hogy az nem valós.
Csináld, ha ez megnyugtatja zaklatott lelkivilágodat.
7 vb cím.
Ez tény.
Majd szólj, ha valaki megközelíti..
tongue.gif
2006.
Láttad?
Akkor ne mond, hogy nem neki ált?.
2005-öt meg ellopták tőle..
Nyerte volna ő mind a kettőt.
2007.
Massa miatt nem versenyzik.
Megadta az esélyt, a fiatal brazilnak.
Amúgy Verstappen, Irvine, Rubens, azt hiszem, verné Hamit(ezzel a kocsiva) vagy legalábbis ott lenne nagyon közel hozzá, mögötte, vagy éppen előtte?
Schumi nem tudták, és nem azért, mert nem akarták, vagy a csapat nem engedte, Schmi jobb volt náluk.

Sokkal.
Hamival szinten lennének.
tifosi
Bááágáátelll!

Ha a 92-93 Benetton a mostani BMW szintjén volt, akkor az a szint a Williamszek mögé, de a többi csapat elé helyezte.
A mekinél nemcsak jobban vezethető volt köszönhetően a Bryne-féle kasztninak, hanem motorikusan is megbízhatóbb.
Kit tennél második legjobb csapatnak a Williams mögé? A félretervezett, megízhatatlan, nem fejlesztett Honda motoros McLarent?
Vagy a darabjaira hullott Ferrarit? Vagy a Lotus, Tyrell és Footwork triót? Ne bagatellizáljuk már el a dolgokat!
Az az igazság, hogy a Benetton csomagja messze jobb volt a többinél. A Williamsz meg külön ligában indult.

Nem Schumi ötlete volt a Ferrari!

Az igazság az, hogy Wéber intézte ezeket a dolgokat, ami nem meglepő, mivel ez a dolga.
Wéber ajánlotta Schu figyelmébe a Ferrarit!
Az, hogy most milyen győzködések stb árán egyezett bele...nem fontos.
A lényeg, hogy belement.
Hogy más nem lett volna képes felhozni azt a Ferrarit egy olyan csapattal, szakemberekkel, akik Schumit körülvették?
Akiket magával vitt a Ferrarihoz!
Akárki biztosan nem. Egy Senna, Prost vagy akár egy Mansell is képes lett volna rá, ha egy ilyen csapat áll mögöttük!!
Schumi egymaga nem lett volna képes azt a Ferrarit bajnoki címhez jutattani. Ahhoz kellettek azok a zsenik, akiket magával vitt. Mit gondolsz, miért vitte magával őket?
Miért nem ment csak maga?

Senna

"Egy tehetséges, klasszis versenyző, egy rossz kocsival nagyot tud alakítani, ha az ellenfelek közel hasonló, vagy nem annyival jobb kocsikban ülnek."

Miről beszélsz? 1984-ben a Toleman neki köszönhette, hogy egyáltalán befért a 10-es konstruktőribe!
1984-től 1988-ig rosszabb autóban ült, mint a többi ász, mégis futamokat nyert. 1992-1993 szintén.
1993-ban évad elején egy olyan mekivel vezette a vébét Prost Williamsze előtt, amit a téli időszak alatt már eltemettek!
Azzal a Mekivel 5 futamot nyert! Én is mondhatom, hogy azzal a mekivel senki sem tudta volna ezt megcsinálni! Senna 73, Berger 12 pont.
Ennyi.

Schumi 7 vébé címét én sosem vitattam, úgyhogy ezzel nekem felesleges érvelned!
Azért azt megjegyzem, hogy az ellenfelei nem voltak olyan acélosak, mint Sennának!
És azok ellen Senna is simán hozta vona. Rutin munka!

Miiii? Jos The Boss, Birka és Irvine jobb Haminál?

Biztosan! tongue.gif
ovian
Azt látom, hogy csak kötekedni akarsz. tongue.gif
Darabjaira hullott Ferrari?
Ezt majd ne felejtsd el később, ne az legyen, hogy átült a jóba.
A Williams mögött az a félretervezett Meki is jobb volt, mint a Beneton.
Sokkal.
Az, hogy a Benetonban egy olyan versenyző ült, aki jobbá, gyorsabbá tudta tenni azt a kocsit, mint versenytársai, nem a kocsik közötti erőkülönbségből fakad, hanem versenyzői nagyságból, amit semmi áron nem akarsz elismerni.
Az a Beneton jobb volt ? szajkózod ? jobb, mint a mostani Meki ? legalábbis ez jön át abból, ahogyan Hamit egy szintre akarod ? sőt elé ? tenni Schumival.
De, legalábbis nem volt annyira rossz, minimum a második legerősebb.
Schumi nem a Williamsbe ült bele akkor, akkor mondhatnád azt, hogy egyformán kezdtek.
Most marhaság, és ragozhatod estig, nincs igazad.
Persze ezt te is tudod, és hozhatunk fel neked mi ezer érvet, száz F1-es szakértő ez ügyben hozott, Schumit elismerő nyilatkozatát, ezt sem tartanád sokra,mert te nem ezt akarod látni ebbe az egészben.
Nem a Beneton csomagja volt jobb, hanem a versenyzője, aki hozzátett annyit, amit más nem tudott volna.
Ez a lényeg.
A Benetonnak volt egy jó csomagja, de ugyanúgy volt jó csomagja még sok istállónak is, csak náluk nem ült egy Schumacher.

Schumi, és a Ferrari.

Persze, hogy nem Schumi ötlete volt.
Wéber felsorolta neki a lehetőségeket ? most is azt teszik ? és a versenyző választ.
Vagy meghallgatja a tanácsot, vagy nem, a döntés az ő kezében van.
Aztán mondtál egy nagy marhaságot.
Azt mondtad, hogy Schumi vitte magával az embereket a Ferrarihoz.

Azok az emberek vele lettek Vb-k, nélküle nem voltak sehol, ezt elfelejted?
Azok az emberek más versenyzőkkel érdekes módon nem hozták azt az eredményt, amit mindenáron nekik akarsz tulajdonítani, és Schumi érdemeit kicsinyíteni, a lehető legkisebbre.

Azok az emberek most is ugyanúgy nem lennének mások, csak elismert szakemberek, -mint annyi más is most is az F1-ben - azt, hogy zseniknek nevezik őket, ahhoz kellett az, hogy valaki vb címet nyerjen azzal a kocsival, amiben a munkájuk benne volt.

Jó volt a Beneton?
Tudod, mint mondott Berger, és Alesi, amikor beleültek a VB címeket nyerő kocsiba???
Hogy az Istenbe lehetett ezt egyáltalán úton tartani!!!
Vezethetetlen volt más pilótáknak, mert azt az eredményt, amit hozott, csak egy ember tudta megcsinálni vele:
Schumi.
Ő volt az, aki elment a határon túlra is ? ezért voltak a hibái is ? csakhogy a maximumot hozza ki a gépből.
Kihozta.
Más nem tudta megtenni.
Pedig akkor még ott voltak a szakemberek is mellettük, akkor most mi van?
Még ott voltak a ?zsenik?, de semmit nem értek, mert nem volt egy másik ?zseni?, aki tudta vezetni is a vasat.
Schumi.


Senna őstehetség.
Ez nem is lehet vita tárgya.
Azt a Mekit nem temette senki, volt akkora előnyük, a többiekhez képest, hogy nem nagyon kellett ezt tenniük.
Azzal öt futamot nyerni egy Sennának,nem volt nagy dicsőség.
Hozta, amit kellett, tudod, rutinból.
Az csak a duma, hogy nagyobbítsák Senna érdemeit, minden fajta kocsiba ülésekor.
Ugyanez megy Schuminál is, csak vele, ellenkező előjellel, az ő érdemeit mindenképpen kisebbíteni akarják.
Azzal a Mekivel Prost, és Mansell is nyert volna, ha?
Nem nyertek, mert nem ültek benne.

Azt mondtad, más is nyert volna a Ferrarival, ha vitte volna magával a zseniket.
Mik is voltak ezek az emberek addig?
Jó szakmunkások, ahhoz, hogy észre lehessen venni, hogy többek, mint mások, kell valaki, aki ezt észreveteti.
Azt mondtad, Senna, Prost, Mansell is megtette volna ezt.
Nem mondasz igazat.
Miért nem vette a vállára Senna a Mekit, amikor leszálló ágba került?
Miért nem tette naggyá újra, sokkal könnyebb, mint nulláról indulni, nem?
Voltak ott is zsenik, nem?
Vagy azok csak szakmunkások voltak?
A zsenik csakis kimondottan Schuminál voltak?
Miért nem tette meg Senna??
Miért ment el egy -akkor -jobb csapathoz?

Schumi ellenfelei?
Senna nem elég acélos neked?
Balesetéig háromszor verte meg Schumi.
Tudom, szerencséje volt blablablabla?
Akkor is.
Sennának kik is voltak?
Volt egy Prost, és egy Mansell, (ne keverd bele itt Laudát, Piquet,. Kekét)
Szóval?
Mennyire acélosak?

Mika?
Villeneuve?
Hill?

Legalább annyira acélosak ezek is, mint Senna ellenfelei.
Ne bagatellizálj, légy szíves az egyik irányban, és ne heroizálj a másikban.

Jos, Irvine és Rubens?
Az akkori, fiatalos idejükben, amikor Schumi ellen is versenyeztek, azzal a stílussal, és ezzel a Mekivel Hamival egy szinten lennének, elhiheted.
Vagy egy kicsit előtte is.
Azt, hogy folyamatosan előttük legyen, csak egy ember tudta megtenni:
Schumi.
Bizony. laugh.gif
Clyde
Orulok a szakmai szeru vitanak, mindenben Tifosinak adok igazat.
Ha sokat pattogtok meg, csinalok Schumival is melyinterjut, mint a hetvegen Vettellel vagy David Sanyaval, es az lesz az origo, a totumfaktum. biggrin.gif

Rovidre zarom a temat: Schumacher peldakepe Senna volt.
Senna nyert utoljara Lotussal, 1988-ra odament egy akkor 3x-os VB Piquet, miert nem hozta fel?
Tolemant a csucsra futtatta.
McLarent is, raadasul nem hagyta el oket egybol, amikor a Honda kiszallt, pedig megtehette volna, hogy CART-ozik egy evet, es beleul a tutiba, mint Prost. Tovabba mivel annyit ragodtok 1992-n, vagy 3x leallt a fostalicska utolso korben, sokat zabalt a cucc.
Mi a jo banatot akartok meg?

Hamilton jelenleg 50 evnyi mezonyt alaz ezzel a teljesitmennyek, hagyjuk mar a volksdeutsch legendariumot.
tifosi
Lássuk csak!

Azt mondod, hogy az 1992-es McLaren jobb volt a Benettonnál, vagyis e csapat volt a második legjobb.
Nézzük csak!
Schumacher Benettonja, mint tudjuk a Rory Byrne által tervezett kasztnit használta, ami a Williamszek után minden kétséget kizáróan a legjobb volt!
Volt egy teljes gyári támogatottságú Ford motoruk, ami amellett, hogy a V8-asokra jellemző egyenletes teljesítményre volt képes még pokoli megbízható is volt!
Na de nézzük a száraz tényeket!
1992-ben Schumi Benettonja összesen kétszer mondta fel a szolgálatot!! Egy váltó és egy felfüggesztés hiba miatt. Hozzáteszem, hogy a felfüggesztése egy megpördülés után ment tönkre.
Senna McLarene már korántsem volt ilyen megbízható. Ötször mondta fel a szolgálatot! Két váltó, két elektronikai és egy motor hiba!
Akkor hogy is van ez kedves ovián? Még mindig úgy tartod, hogy ez a megbízhatatlan, a Honda által már nem fejlesztett, Meki volt a második legjobb autó? Nem lehet az, hogy a totál megbízható Benetton a Ford elszőszámú csapataként egy pepec kasztnival mégiscsak jobb volt?

Az 1995-ös Benetton-Renault valóban túl szilaj volt, ami miatt gondok akadtak a vezetésével.
Ezt mondjuk kompenzálta a világ akkori legjobb motorja!
Az 1992-94-ig a Benetton a legjobbak közé tartozott! Lényegében csak a Benetton volt képes felvenni a harcot a Williamszekkel. És ez vica-versa.
A többi csapatnak esélye sem volt!

MI? az 1993-as McLarennel nem volt nagy kunszt öt futamot nyerni? Egy Prost/Williams páros ellenében?!
Remélem, hogy nem kell a két autó közti különbségeket ecsetelnem?!
Senna mekijében jóideig a régi fejlesztésű Ford motor dohogott, miközben Schumi a legújabb fejlesztésű, jóval erősebb erőforrást használta!
Az autó szenvedett a műszaki problémáktól. Hidraulikai, elektronikai hibák miatt többször fel kelett adni a futamot.
Igenis nagy dolog volt azzal a mekivel futamot nyerni! És az ellenfele nem az 1994-es, szabályok miatt meggyengült csapat volt, hanem a verhetetlen Williamszek!

Mika, Villeneuve és Hill szted egyenértékű a Prost, Mansell Piquet trióval?
Villeneuve itt kakuktojás, mivel Schumi sosem győzte le.
Hill meg tutyimutyi.
Mika jó volt, de csakis az autója miatt. 96 futamon keresztül gyakorlatilag nem csinált semmit sem.
Senna, Prost, Mansell és Piquet bizonyítottak szerényebb képességű autókban. És emiatt különböznek a szimplán közepes, jó képességű versenyzőktől, mint amilyen Hill, aki a legjobb autóban ülve tudott csak eredményeket felmutatni. Az 1997-hungaroringi szép volt jó volt, de egyke volt. Villeneuve a legjobb autóból átülve elis tűnt a süllyesztőben. Mika 96 futamos nyeretlenségi sorozata is a messze legjobb mekivel szakadt meg.

A Jos the Boss, irvie és birka még mindig tongue.gif
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 14 2007, 11:34) *
Hamilton úgy nyert GP2-ben újoncként, hogy a legtöbb pályát nem ismerte. A GP2-ben az európai futamok egy részét ismerte meg. Indyben most úgy győzött, hogy még sosem versenyzett rajta.

1991-ben egyértelműen a Benetton volt a legjobb csapat a Williamsek után. A meki több pénzből gazdálkodott, de a Honda már nem fejlesztette a motorokat, ami miatt nagy volt a lemaradásuk. Ráadásul a motorok teljesítménye sem tudott olyan egyenletes teljesítményt leadni, mint a Ford nagyon pöpec nyolchengerese.
A kasztnit is el@ták. A Benetton a Williams után a legjobb kasztnival rendelkezett! Ami ezen felül is jobbá tette a mekiknél az a megbízhatóság volt.
Schuminak alig volt technikai problémája. Vezetési hiba sem sok, de volt.

Pont az a nagy dolog, hogy egy holtversenyben legjobb autóval veri a Forma 1 két ászának tartott tapasztaltabb versenyzőtársait. Nem ül jobb autóban mint ők!

Schuminak valóban nem volt sok vezetői hibája 92-ben,de ami volt az annál figyelemreméltóbb. A Francia futamon két versenyzőt is kilökött.


A GP2-ben majdnem mindenki újonc, vagy max egy éves tapasztalata volt + a legjobb csapattal ment.

1991-ben egyértelműen a Benetton volt a legjobb csapat a Williamsek után

Jól van, nem kell címeres ökröt csinálnod magadból, mert már sikerült. A Honda V12-ese nagyon is jó moci volt, és fejlesztettek ők még a végén is, csak a V12 nem volt olyan jó koncepció, mint a V10. De a V8 sem. A Ford V8 nagyon pöpec volt tényleg, mégis csodaszámra ment, hogy 94-ben Schumi vb lett vele. Nem is habozott Briós lecserélni amint lehetett, és a Ford is átállt V10-re. Sennának meg több vezetési hibája volt. Két versenyzőt lökött ki? Eggyel koccant - rajbaleset vizes pályán, kissé optimista előzési kísérlet volt, Senna nem egy hasonlót csinált. Modena meg leszorította Schumit nedves a fűre. És nem lökte ki Modenát, csak koccantak. Most néztem vissza.





Tarzaan
IDÉZET(ovian @ Jul 15 2007, 12:40) *
A Tarzaan Tifiosi vitában -mily meglepő - Tarzaannak kell igazat adnom.
Tifosi sok dolgot elbagatellizál, és sok dologról megfeledkezik.
Amit felsorol érvként, az a szakszöveg, amit a sajtóban olvashatott, mert az, már akkor is igyekezett kisebbíteni Schumi érdemeit.


Igen. Szereti ignorálni a valóság számára kellemetlen elemeit, és szajkózni a közhelyeket. Ráadásul meglepő sűrűséggel váltogatja kedvenceit (Senna, Schumi, Massa, Hamilton)
Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Ovián, most ezzel a hozzászólásoddal bagatellizáltad el a dolgokat.

Ha én figyelmen kívúl hagyok dolgokat, akkor te mit csinálsz?!

Schumi kocsija 1992-ben csak a Williamsektől maradt el, a többi riválisknál messze jobb volt. A Meki, mint mondtam csak névben volt nagyobb. Hiába voltak nagyobb tartalékaik, ha egyszer félretervezték az autót, a Honda meg nem fejlesztette a motort. És ami a legrosszabb, hogy totál megbízhatatlan volt.


Aham. Akkor mivel magyarázod, hogya Meki 5 futamot nyer, még Berger is nyert 2-t. Berger 49 pontot szedett össze, és a két Meki általában rendre verte a mindkét Benettont, néha patreset is elkapták. + a Mekiben az erősebb mocin kívül volt félautomata váltó, aktív felfüggesztés, meg kipörgésgátló, a Benettonban egyik sem. A Honda meg sokáig fejlesztette a mocit. Sőt, Mugen álnéven maradtak is az F1-ben.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Amit meg többször leírtam, de te is figyelmen kívül hagyod, hogy a Benettonnak a Rory Byrne tervezte kasztni a Williams után a legjobb volt! A Ford V8-as motorja, bár kevesebb lóerővel rendelkezett, mint a V12-es motorok, mégis jobb volt, mivel egyenletesebb teljesítményre volt képes. Ha ezekhez hozzávesszük, hogy a motor nagyon megbízható volt, akkor egyértelművé válik, hogy a Williams után nekik volt a legjobb csomagjuk. A Meki kasztni, motor és megbízhatóság terén nem vetekedhetett a Benettonnal. A mekit egy dolog vitte, hogy náluk volt a világ legjobb versenyzője.


Sokak szerint a 93-as Mclaren kasztni volt minden idők legjobb Meki kasztnija. Elektrinikában elérték a Williamsek szintjét. Motorerőben az elején egy fejlesztéssek korábbi mocit kaptak, de a szezon felétől ugyanolyat. Senna amikor kipróbálta a fullos Fordot, azt nyilatkozta, hogy nem érzett különbséget. Nem is gyorsultak vele. Viszont amíg a régi mocivel mentek, addig élvezhették annak viszonylagosan nagyobb megbízhatóságát és kisebb fogyasztását.

A Benettonnak viszont a szeon feléig nem volt érdemi elektronikája, utána meg rendszeresen elromlott. + még akkor is a Meki költhetett legtöbbet fejlesztésre.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
01:41' post='1047']1993: A Benetton a Ford gyár támogatásával a legújabb fejlesztésű motorokat kapta, míg a mekinek az eggyel előtti 40 Le-vel gyengébb változat jutott.
1993-ban Ayrton megverte Schumit annak ellenére, hogy az autója gyengébb és megbízhatatlanabb volt.


Ne legyél már nevetséges. 40 Le a V8-as Ford és a V10-es Renault ill. V12-es Ferka/Honda közt sem volt. Még a 94-es Ford Zetec-R is csak 15-20Le-vel tudott többet a 93 végi Ford HB-nál. 40 helyett jó lesz olyan 15.

Schumi 93 Barcelona után mindig Senna előtt végzett, amikor mindketten célba értek. És Schumi mindig dobogós volt amikor 93-ban célbaért. A kettejük közti nagy eltérés meg abból adódott, hogy Senna az utsó két futamon 20 pontot hozott, MS meg nullázott köszönhetően Hillnek meg egy hidraulikai hibának. Monacoban is már 15mp-vel vezetett Senna előtt.


IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Azért mert Brundle és a többiek kevesebb pontot szerzetek Schuminál már azt jelenti, hogy az autójuk nem az egyik legjobb volt?
Ennyi erővel a 2002-es Ferrari sem volt jó, mivel birka csak 77 pontot szerzett, Schumi 144-et.


Brundle azért megütötte Berger szintjét. Berger meg csak nyert 2 versenyt, és csak 1 ponttal maradt le Sennától. Senna egyik legrosszabb éve volt 9 versenyzői szempontból. Gondolj pl. a két esős bakizására.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
1996: Nem kell a szöveg. Mindenki tudja, hogy Schumi nem akart a Ferrarihoz menni, maga Wéber dumálta rá.
A Ferrarival csodát tettek, ami vitathatatlan.


Ha nem akarja, nem írja alá. De aláírta. A rábeszélés meg nem értem miért probléma. A Benettonra is rá kellett beszélni.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
A Senna nem vállalta be meg mindig a jó autót kereste is képmutatás egy Schumi szurkolótól, mivel Schumi is a jobbik autót akarta, csak éppen Wéber okosabb volt.
De ha már itt tartunk tegyük rendbe ezt is.


Schumi beválalhatott volna jobbat is a Benetton után. Akár a Williamst akár a Mekit. És később is hívta őt mindkettő.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Schumi sosem ült olyan harcképtelen autóban,(Toleman) mint Senna.


Dehogynem. Jordan Ford. Vagy a 2005-ös Ferka.


IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Schuminak sosem volt olyan kaliberű csapattársa, mint Prost.


Volt egy Piquet. Megjegyzem Senna is amint tehette kiutálta prostot. És mellesleg ki is kapott tőle.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Senna kezdő évében a Toelmennal csodát művelt.


Jól ment az tény. Mint ahogy Schumi is, Hami is meg anno Prost is.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Utána a középmezőnybe tartozó, de full megbízhatatlan Lotussal több polet és győzelmet szerzett.
Egyértelmű volt, hogy négy év szenvedés után nem egy rosszabb autót választ.


Lol.

Ki is lett a vb harmadik 84-ben? Csak nem Elio de Angelis egy Lotus-Renaulttal?

Tarzaan
IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Az, hogy Hamilton, Alonzó vagy a többiek nem tudták volna vezetni a kütyük nélküli autót remélem csak viccnek szántad. Ezek a srácok sem kütyükkel teli autókkal kedzték. Ha egy Bergernek nem okozott gondot, akkor nekik sem.


Valószinűlegtudtak volna ők is. De nemilyen egyszerűen szoktak volna hozzá.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Hamilton idei sorozata, ha tetszik, ha nem, bőven ott van Schumi első éves sorozata mellett. Annyival még jobb is, hogy stabilabb, érettebb vezetési stílust mutat be.


Így van, nagyon jó. Demesszemenő következtetések levonására nem alkalmas. Az első 2 évealapján Alesit tartották az új Sennának.

IDÉZET(tifosi @ Jul 15 2007, 01:41) *
Az, hogy Schumi 20-25 ponttal vezetné az idei vébét az a te fikciód. Mondtad te már azt is, hogy 2006-07 biztosan bajnok lesz.
Amúgy szerintem is vezetné, de csak éppenhogy. Hami ott lenne mögötte, de az is sanszos, hogy előtte.


A 25 pont a jelenlegi pontrendszer mellett valóban sok. Talán a végén lenne annyi.
A szöveges verzió nem adja vissza az eredeti lap tatalmát korrektül, nincsenek képek és formázott szövegek, az eredeti verzió megtekintéséhez: Kattints ide!.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.