Alig telt el néhány nap a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta, máris újabb botrány van kibontakozóban, ugyanis néhány csapat állítólag arra gyanakszik, sőt mi több, azzal vádolja riválisait, hogy szabálytalan KERS rendszert használtak Melbourne-ben.
Alig telt el néhány nap a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta, máris újabb botrány van kibontakozóban, ugyanis néhány csapat állítólag arra gyanakszik, sőt mi több, azzal vádolja riválisait, hogy szabálytalan KERS rendszert használtak Melbourne-ben.
Ahogy azt sejteni is lehetett – és sokan a fórumban már rá is éreztek -, fele sem igaz a történetnek, mindössze áprilisi tréfáról van szó, így mindenkitől elnézést, aki komolyan vette…
Az idei évben vezetésre került hibrid rendszer körönként közel hét másodpercig biztosít extra 80 lóerőt a versenyzőknek. Míg az időtartamot az egységes elektronika monitorozza és szabályozza, addig a motor teljesítményét más módszerekkel mérik.
A pitpass.com úgy tudja, hogy három csapat már panaszt is tett legalább két rivális (összesen négy gárda, a Ferrari, a Renault, a McLaren, és a BMW Sauber használta az eszközt az első versenyen) ellen, mert az a gyanújuk, hogy a szabályok kijátszásával, 80 helyett 96 lóerő pluszteljesítményt értek el a KERS-szel.
A külföldi szaklap információi szerint a motorról készült jó minőségű hangfelvételek bizonyítják, hogy szabálytalan eszköz volt bizonyos csapatok autóiban, mellyel jogtalan előnyre tehettek szert versenyzőik.
Egyébként ez lenne már az idei második botrány a Forma-1-ben, ami nem vetne túl jó fényt a sport amúgy is egyre haloványabb hírnevére. Az FIA állítólag a hétvégi Maláj Nagydíj pénteki első szabadedzésén tesz bejelentést az ügyben.
Ha beigazolódik a csalás, újabb csapatok eredményei kerülhetnek veszélybe, miután még a diffúzor-ügy is függőben van, így a Brawn, a Toyota, és a Williams sem érezheti magát biztonságban.